20 kwietnia  2010 roku odbyła się wycieczka do Krakowa. Uczestniczyli w niej uczniowie naszej szkoły z klasy IIIE, IIE oraz uczniowie z  Zespołu Szkół im. Tadeusza Kościuszki w Wysokiej.

Wyruszyliśmy spod MDK-u o godzinie 5.00. Około godziny 10.00 dotarliśmy do Bronowic. Tam zwiedziliśmy Rydlówkę - Regionalne Muzeum Młodej Polski. Starsza Pani - wnuczka Jana Rydla w ciekawy sposób przekazała nam bogatą wiedzę o jej przodkach jak również o genezie "Wesela"  Stanisława Wyspiańskiego.  Czując atmosferę tego miejsca, mogliśmy wyobrazić sobie życie bohaterów dzieła Wyspiańskiego. Następnie odwiedziliśmy Bazylikę św. Franciszka  z Asyżu. Mogliśmy tam podziwiać piękne witraże, które zaprojektował sam Wyspiański. W Bazylice tej zobaczyliśmy  kopię Całunu Turyńskiego oraz portrety biskupów Polski.

Byliśmy również świadkami pogrzebu Zbigniewa Wassermana (jednej z wielu ofiar katastrofy samolotowej), gdzie kondukt żałobny  objechał Rynek Główny. Mieliśmy również przyjemność zobaczyć Ojca Rydzyka. Następnie wyruszyliśmy do Krypty na Wawelu,  gdzie oddaliśmy  hołd parze prezydenckiej. W godzinach 16.30-18.00 mieliśmy czas wolny. Mogliśmy coś zjeść oraz odpocząć na Rynku w Krakowie. Około godziny 18.00 wyruszyliśmy na Błonie Krakowa, gdzie czekał na nas autobus. Mimo zmęczenia byliśmy  i jesteśmy bardzo zadowoleni z wycieczki.

Joanna Dzień (III E)

GALERIA

Jubileusz szkoły

e-Dziennik

Szkoła promująca zdrowie

Zalookaj do NAS :)

Poradnik EKONOMIKA

SWF file not found. Please check the path.