W dniu 12 kwietnia tj. piątek, trzy uczennice naszej szkoły: Katarzyna Balawejder (kl. 4E), Dominika Mroziak (kl. 3E) i Edyta Paczocha (kl. 3B)  oraz dwie nasze Profesorki wzięły udział w wycieczce do Warszawy. Wycieczka ta była nagrodą w konkursie o Unii Europejskiej ufundowaną przez Posła na Sejm RP Kazimierza Gołojucha. Oto krótka relacja z tej pasjonującej wyprawy.

Nasza przygoda rozpoczęła się w piątek o godzinie 4:15 rano. Zaspani ale głodni nowych wrażeń i pełni optymizmu zajęliśmy miejsca w autokarze. Podróż trwała długo, bo aż 5,5 godziny, ale nie było nudno, gdyż pan przewodnik opowiadał nam o geograficznych ciekawostkach terenów przez które jechaliśmy. Nasza uśmiechnięta grupa w końcu dotarła do Warszawy. W stolicy powitały nas lądujące na Okęciu samoloty linii LOT. Wszyscy byliśmy pod wrażeniem ich ogromu. Pierwszy punkt wycieczki- Muzeum Ks. Jerzego Popiełuszki. W tymże muzeum mogliśmy przejść przez krótkie, ale bardzo ciężkie życie księdza Jerzego. Widzieliśmy wiele pamiątek z jego domu rodzinnego m.in. drzwi wejściowe do tego domu oraz plecioną kolebkę, w której mama Jerzego usypiała swoje dzieci. W zbiorze pamiątek były także narzędzia męczeństwa tego wielkiego błogosławionego oraz wota jakie ludzie składają w darze za liczne łaski wymodlone za Jego pośrednictwem. Wrażenie, jakie zrobiła na nas historia księdza jest nie do opisania. Odwiedziliśmy także grób Księdza Jerzego i odmówiliśmy modlitwę. Drugim punktem wycieczki było Muzeum Powstania Warszawskiego. W tymże muzeum mogliśmy zobaczyć, wsłuchać się i na własnej skórze odczuć emocje jakie towarzyszyły krwawej walce powstańców. Była to dla nas piękna lekcja historii. Muzeum jest wyjątkowe. Każdy zwiedzający jest jednym z powstańców. Może dotykać eksponatów, słuchać żołnierskich piosenek, oglądać filmiki z powstania, usłyszeć dźwięk kul, bombardowań… Największe wrażenie zrobiło na nas centrum muzeum- ogromna ściana, która bije jak serce a gdy przyłożymy ucho do muru, słyszymy odgłosy powstania.  Wzruszyły nas również historie miłosne opowiadane przez panią przewodnik. Na koniec zwiedzania przeszliśmy kanałami powstańczej Warszawy i obejrzeliśmy film ukazujący obraz zniszczonego miasta. Pełni pokory i podziwu dla walczących udaliśmy się do wyjścia. Następnie pan poseł zabrał nas na obiad do sejmowej restauracji oraz zwiedzanie budynku sejmu. Podczas zwiedzania dowiedzieliśmy się bardzo dużo o pracy posłów, senatorów i prezydenta. Mieliśmy również spotkanie z wicemarszałkiem sejmu. Widzieliśmy wiele miejsc, w których na co dzień przebywają rządzący oraz ich goście. Zadowoleni pojechaliśmy na Starówkę. Niestety zaczął padać deszcz, więc spacer był krótki. Mimo to zobaczyliśmy Zamek Królewski, Kolumnę Zygmunta, Barbakan, pomnik Małego Powstańca oraz zapierające dech w piersiach Stare Miasto. Z wielkim żalem udaliśmy się do autobusu. W drodze powrotnej obejrzeliśmy film pt. „Pianista”.

Zmęczeni, ale bardzo szczęśliwi wróciliśmy na nasze piękne Podkarpacie. Ta wycieczka nauczyła nas, że powinniśmy się zachwycać pięknem Polski, bo nasz kraj mimo, że nie jest tak rozwinięty jak państwa zachodnie, to jednak ma bogatą historię, której powinniśmy się uczyć przez całe życie. Powinniśmy być dumni, że jesteśmy Polakami.

GALERIA

Jubileusz szkoły

e-Dziennik

Szkoła promująca zdrowie

Zalookaj do NAS :)

Poradnik EKONOMIKA

SWF file not found. Please check the path.